Artur Konan Dojl – Baskervilski Pas

recenzija pdf besplatna knjiga

Strani Naziv: The Hound of the Baskervilles by Arthur Conan Doyle

Da li je iznenadna smrt ser Čarlsa Baskervila mogla biti uzrokovana džinovskim sablasnim psom za kojeg se kaže da je generacijama proganjao njegovu porodicu?
Artur Konan Dojl - Baskervilski Pas knjiga

Arhi-racionalista Šerlok Holms karakteristično odbacuje teoriju kao besmislicu. I uronjen u drugi slučaj, šalje Votsona u Devon da zaštiti naslednika Baskervila i posmatra osumnjičene izbliza. Sa svojim atmosferskim okruženjem na drevnoj divljoj močvari i divljim priviđenjem, Baskervilski pas je jedan od najvećih kriminalističkih romana ikada napisanih.

Racionalizam je suprotstavljen natprirodnim, dobro protiv zla, dok Šerlok Holms nastoji da pobedi neprijatelja koji mu je skoro jednak. Šerlok Holms i Baskervilski pas od ser Artura Konana Dojla je misteriozni roman o genijalnom detektivu, gospodinu Šerloku Holmsu, i njegovom cimeru, dr Džonu Votsonu.

Nailaze na misteriozni slučaj ubistva barona od Baskervila, Čarlsa Baskervila. Oni odlučuju da pokušaju da reše misteriju i uhapse krivca. U Londonu, Holms i Votson se sastaju sa Henrijem Baskervilom, naslednikom Čarlsa Baskervila, da bi dobili više tragova i odredili najbolji pravac akcije. Votson odlučuje da otputuje u Baskervil sa ser Henrijem dok Holms ostaje u Londonu.

Dok je bio u Baskervilu, Votson daje Holmsu detaljne izveštaje o tragovima koje je pronašao i o ljudima koje je sreo. Holms je zapravo takođe u Baskervilu gde rešava slučaj i prikuplja informacije. Obojica dolaze do zaključka da je krivac gospodin Stejplton, prijatelj Čarlsa Baskervila. Holms, Votson i još jedan detektiv, Lestrejd, hvataju gospodina Stejpltona na čin dok je pokušavao da ubije ser Henrija, ali on beži. Iako Stejplton pobegne, on se udavi u močvari dok pokušava da dođe do skloništa. Autor piše na starom engleskom načinu pisanja. Veoma je poput zagonetke i teško je razumeti.

On uključuje rečnik iz 1800-ih i 1900-ih. Iako je to teško razumeti, veoma je zanimljivo i realistično. Ovaj stil se ne viđa često u savremenim knjigama. Artur Konan Dojl koristi odličan opis da opiše mnoge objekte, likove, postavke i radnju. Ovo je veoma važno u romanu misterija jer pomaže čitaocu da razume neke stvari koje je lik primetio u priči. Ovaj roman ima neku akciju i autor je opisao ono što se dogodilo veoma detaljno i jasno. Autor koristi veliku količinu čulnog i figurativnog jezika.  Ova knjiga ima neverovatnu radnju sa mnogo neočekivanih obrta. Autor konstruiše komplikovanu i napetu priču.

Događaji u celoj priči teraju čitaoca da okrene stranicu i nastavi da čita. Radnja je glavni aspekt koji privlači čitaoca da pročita knjigu i autor ove knjige je to učinio spektakularno.

Šerlok Holms i Baskervilski pas definitivno vredi pročitati. Stil autora je komplikovan, ali veoma zanimljiv. Njegov sjajan opis čini da se čitaoci osećaju kao da su pored likova. Na kraju, uzbudljiva radnja drži čitaoce na nogama i tera ih da čeznu za više akcije i misterije. Ova knjiga će vas naterati da pročitate više knjiga ovog autora.

Prostranost i nagoveštaj nepoznatog u močvarama će vas naprosto naježiti i ovo je prvi nagoveštaj genija Artura Konana Dojla koji suptilno stvara platformu da oduševi i zabavi svog čitaoca kroz svoj jednostavan, ali elegantan stil pisanja. Ideja natprirodnog u priči je sjajno spojena sa praktičnim. Nema reči da se objasni celokupno iskustvo čitanja ove knjige za koje verujemo da se može samo osetiti, ali se ne može objasniti.

Klasik koji se mora pročitati sa ubedljivom i intrigantnom radnjom, Baskervilski pas će vas oduševiti, šokirati i baciti u priču potpuno van ovog sveta gde se nikome i ničemu ne može verovati. Čak ni svoja čula!

Kompletna PDF Knjiga

artur konan dojl - baskervilski pas pdf

Artur Konan Dojl