Karolin Bernard – Frida Kalo i Boje Života

Strani Naziv: Frida Kahlo and the colours of life by Karolin Bernard

Svi znaju za nju i svi je vole, a najpoznatija je po tome što je bila uzor velikom broju žena širom sveta. Ova knjiga upravo govori o tome kakva je bila Frida Kalo, idealni revolucionar zbog svog borbenog duha, istrajnosti i principa od kojih nije odstupala.
Karolin Bernard - Frida Kalo i Boje Života knjiga

Upoznajemo se sa Fridom i saznajemo šta je čini tako posebnom i kako je postala to što jeste, jednom rečju ikona. Karolin Bernard je uložila mnogo truda u pisanje ove knjige kako bi izbegla da njena knjiga prođe kao samo jedna stavka na spisku dosadnih biografija poznatih ličnosti.

Njen trud, rad i posvećenost su se itekako isplatili, a ovaj roman je karta za predstavu života obojenim fantastičnim bojama, u kom je glavna glumica Frida Kalo, slavna slikarka.

Na samom početku knjige Karolin nam jasno stavlja do znanja da Fridin životni put nije bio nikako lagan i da je velikim delom bio ispunjen gubicima, ozbiljnim zdravstvenim problemima, ljubavnim jadima, neizvešnošču i porazima. Ali na kraju se nameće pitanje da li bi bez svega toga ona izralsa u istu ličnost, ličnost kojoj se divi ogroman broj ljudi.

Ovaj roman je pre svega napisan na izuzetan način i u tolikoj meri vas približava iskustvima Fride Kalo, da prosto stičete utisak da možete da je dodirnete.

Na toliko realan način uranjamo u njen svet i posmatramo ga njenim očima i zajedno sa njom se radujemo, tugujemo, volimo i patimo. Roman, kao i njen život, počinje sa strašnom autobuskom nesrećom posle koje Frida neprestano odlazi na operacije i veoma brzo zaboravlja kako je to živeti život bez fizičkog bola. Sa samo sedamnaest godina, Frida je bila prikovana za krevet tri godine. Postepeno tone u depresuje, ali zahvaljujući svom ocu koji je takođe bio slikar, pronalazi spas u umetnosti. Njen otac kači ogledalo iznad njenog kreveta, kako bi joj pomogao i ona počinje da slika sebe. I tako iz depresije i mraka, naziru se prvi nagoveštaji fantastične i blistave karijere. Uprkos neizdrživom bolu, ona nije prestajala da slika, i to na tronošcu koji je bio posebno napravljen za nju. Tada nije ni sanjala da će postati slavna i velika Frida Kalo.

Posle nekog vremena ona se zaljubljuje u Dijega Riveru, najpopularnijeg slikara u Meksiku, koji je bio dvadeset godina stariji od nje

On joj pruža neverovatnu podršku i podstiče je da podeli svoj dar sa publikom. Vrlo brzo oni stupaju u brak i ona ga prati na svim njegovim putovanjima. Frida je bila veoma odana žena i zbog toga je često sebe stavljala na drugo mesto. Ovaj roman se prilično dobro dotiče većine njenih važnih životnih trenutaka, ali, imajte na umu, ne očekujte veoma detaljan opis tih trenutaka. Nećete ni zamisliti da ćete se osećati tako prema njenoj priči, jer će vas jednostavno slomiti svojom iskrenom i snažnom ljubavlju prema životu, a posebno prema tome da budem voljenii da doživljavam ljubav sa onima koje je ona volela.

Činilo se da je zaista imala opsesivnu privlačnost prema svom mužu za kojeg se udavala dva puta. To je u neku ruku bio nivo njihovog zajedničkog ludila. Njen izvanredan lični stil, njena tragična priča, njena veza sa Dijegom Riverom, pored njenih strastvenih slika, učinile su je kultnom figurom. Ona je sada ikona. Psihički će vas roman držati kao u zamci. Emotivno ćete uroniti u brzi rolerkoster. Ne postoji odgovarajući način da se predstavi koliko vas knjiga duboko i iskreno natera da osetite sve trenutke opisane u ovoj knjizi. Zaista će vam se dopasti stil kojim je napisan. Činilo se kao da je Frida napisala celu knjigu kao svoj dnevnik.

To je sjajna priča sa ponekad tužnim scenama, ali tera čitaoca na razmišljanje o životu i prošlim vremenima kada je pored svakodnevnih stvari bio i Drugi svetski rat.

Nakon smrti, bila je slavljena kao protofeministkinja, neshvaćeni genije i levičarski heroj, iako ju je tokom njenog života većina poznavala samo kao ženu Dijega Rivere.

Pregled PDF Knjige