Konformista Od Alberto Moravija PDF

U romanu "Konformista", Alberto Moravija nas vodi na duboko putovanje kroz mračne dubine ljudske psihe i moralne dileme.
Konformista Od Alberto Moravija

Glavni junak, Marčelo Kleriči, je čovek čiji se život čini besprekornim – ima kontrolu nad svim aspektima svog postojanja. Supruga ga voli, kolege ga cene, a skrivena moć koju stiče kao tajni agent italijanske policije u eri Musolinija dodatno učvršćuje njegovu poziciju. Međutim, sve se menja kada mu naredi da ubije svog bivšeg profesora, čoveka koji je proteran iz zemlje zbog svojih političkih uverenja. Dok Kleriči pokušava da ispuni nalog i pokaže svoju odanost fašističkom režimu, suočava se sa unutrašnjim konfliktom koji mu uzdrma temelje. U tom procesu, zaljubljuje se u misterioznu i intrigantnu ženu, što dodatno komplikuje njegovu emocionalnu i moralnu ravnotežu. Kako priča napreduje, pred nama se otkriva njegova duboko ukorenjena psihološka i moralna kompleksnost, a istovremeno se razotkriva i mračna srž fašističke ideologije. Moravija majstorski prepliće likovima i događajima kako bi stvorio napetu atmosferu koja nas tera da razmišljamo o granicama ljudske lojalnosti, žrtvovanja i sopstvenih uverenja. “Konformista” nas uvlači u dubinu Kleričijevih unutrašnjih borbi dok se suočava sa izborima koji će oblikovati ne samo njegov život, već i sudbinu čitave nacije.

konformista (2)

Alberto Moravia

Alberto Moravia, rođen kao Alberto Pincherle 28. novembra 1907. godine u Rimu, bio je istaknuti italijanski romanopisac, novinar, dramaturg, esejista i filmski kritičar.