Stiven King – Ko Nađe Njegovo

Strani Naziv: Stephen King - Finders Keepers

“Ko nađe njegovo” je nastavak “Mr. Mercedesa”, pravog trilera koji je Kingu osvojio najbolju američku nagradu za kriminal Edgar, i drugi tom u projektovanoj trilogiji o penzionisanom detektivu Billu Hodgesu (koji će biti dovršen sa Princom samoubicama). Hodges, koji sada vodi istraživačku firmu pod imenom “Finders Keepers”, ponovo se ujedinjuje sa svojim kolegama istražiteljima, Džeromom i Holi, u ovom novom slučaju.
Stiven King - Ko Nađe Njegovo knjiga

Ali on i dalje opsesivno posećuje Brejdija Hartsfilda, ubicu Mr. Mercedesa, koji se probudio iz kome, ali je, očigledno, još uvek katatoničan. Sa nešto manje od 400 stranica, “Ko nađe nejgovo” nije duga knjiga po Kingovim standardima, ali je stručno zacrtana, serija delova koja staje na svoje mesto sa gotovo čujnim zadovoljstvom dok autor gori ka svom prikladno užasnom vrhuncu. Ako ostavimo užas i uzbuđenje na stranu, ovaj roman je jednako fascinantan zbog svog svežeg pogleda na temu koja večno fascinira Kinga, a to je odnos između pisca i njihovih obožavalaca.

Priča nas upoznaje sa genijem, a to je Džon Rotštajn, ikonski pisac koji je stvorio poznatog lika, Džimija Golda, ali koji decenijama nije objavio knjigu. Moris Belami je ljut, ne samo zato što je Rotštajn prestao da izdaje knjige, već i zato što je nekonformista Džimi Gold rasprodao karijeru u oglašavanju. Moris ubija Rotštajna i isprazni njegov sef od gotovine, ali pravo blago je riznica beležnica u kojima se nalazi još najmanje jedan zlatni roman.

Moris sakriva novac i sveske, a onda ga zatvaraju zbog drugog zločina. Decenijama kasnije, dečak po imenu Pit Saubers pronalazi blago, a sada su Pit i njegova porodica u opasnosti. Kada zlobnost ugrozi porodicu Saubers, oni su na sreću dospeli na radar ekscentričnog trojca (takođe iz prve knjige): bivšeg policajca Billa Hodžisa, stručnjaka za tehnologiju Džeroma Robinsona i istraživača Holi Gibni.Oni moraju da spasu ovu porodicu od sve poremećenijeg i osvetoljubivijeg Morisa kada bude pušten iz zatvora posle trideset pete godine. U knjizi je važno postaviti scenu tako da čitalac može da sazna o likovima u knjizi i njihovoj motivaciji.

Da bi ovo postigao kod romana “Ko nađe njegovo”, King postavlja prvi deo u dva vremenska okvira. Jedan prati Pita dok pronalazi sanduk i ono što radi sa pronađenim stvarima, dok drugi prati mnogo mračniji put. Ovde otkrivamo Morisa Belamija, mladića opsednutog likovima koje je Rotštajn napisao. Toliko opsednut da bi ubio. Događaji iz 70-ih dovode do zatvora i neizbežnog puštanja Morisa u svet bez sumnje. Početak priče se odvija sporo, i polako vas uvlači.

Usput upoznajemo dosta likova, i saznajemo mnogo o njima. Ipak, ovaj roman zaista stvara istinsku napetost, gde radnja romana uveliko zavisi od zapleta priče. A Kingov prikaz Saubera koji se bore kroz teška vremena je zaista potresan. Ovih dana je daleko bolji kada beleži sitnice porodičnog života nego stvara noćne more. Ili su jedno te isto? Možda je najvažnije pitanje koje ova knjiga postavlja kako čitamo druge ljude.

Većina likova u ovom romanu ima zamagljen vid na ovaj ili onaj način, što je greška koja može skupo koštati. Stiven King ponekad piše komplikovane knjige o jednostavnim stvarima dok on ovde piše jednostavnu knjigu o komplikovanim idejama. Na kraju krajeva, “Ko nađe njegovo” je veoma moćan, napet roman koji je izuzetno uzbudljiv i uživao sam u njemu mnogo više od “Mr. Mercedesa”. Priča se odvija sjajnim tempom sve dok se ne završi postizanje konačnog ubrzanog završetka.

Apsolutno će vam se dopasti pravac kojim je King krenuo sa ovom knjigom. Toliko se razlikuje od onoga što očekujete od druge knjige u nizu. Uvodi vas u veoma lično upoznavanje likova do te granice da osećate kako ste stvorili konekciju sa likom. King mudro odlučuje da dovede do njihovog sastanka vraćajući se u prošlost na ubistvo/pljačku Džona Rotštajna. Odavde dobijamo naizmenične priče od Pita i Morisa do vremena kada se njihovi životi na kraju ukrste.

Ovaj roman je još jedan sjajan primer Kingove sposobnosti da izgradi zaista značajne likove. Nikada nećete prestati da želite da znate još više i prosto ćete morati pročitati još jedno poglavlje, zatim još jedno i još jedno. Može se slobdno reći da roman “Ko nađe njegovo” nije ništa drugo nego vrhunski i ima taman dovoljno uzbuđenja, neizvesnosti i krvavih ubistava da vas spreči da odložite knjigu i čitate do kasno u noć.

PDF Pregled Knjige

pdfcoffee.com_354489169-ko-nade-njegovo-stephen-kingpdf-pdf-free (1)_compressed

Stiven King