Stiven King – Mračna Kula II: Tri Tarot Karte

Strani Naziv: Stephen King

King preuzima veliko obećanje koje je ugrađeno u Revolverašu i pruža drugu knjigu koja je još bolja, dodatno oslikavajući likove i mesta, dok pruža još primamljiviji uvid u njihove živote i svetove u kojima žive. Ako je prva knjiga izazvala vaše interesovanje, onda će druga knjiga zaključiti posao. Dok prati svoju potragu za Mračnom kulom kroz svet koji je užasno iskrivljena slika našeg sopstvenog ogledala, Roland, poslednji revolveraš, nailazi na tri misteriozna vrata na plaži.
Stiven King - Mračna Kula II Tri Tarot Karte knjiga

Svaki od njih ulazi u život druge osobe koja živi u savremenom Njujorku. Ovde on povezuje snage sa prkosnim mladim Edijem Dinom i lepom, briljantnom i hrabrom Odetom Holms, u divljačkoj borbi protiv zlih podzemnih i neprijatelja sa drugog sveta. Takođe se suočava sa smrtonosnim serijskim ubicom Džekom Mortom.

Ako imate sklonost ka pričama vođenim likovima, onda nećete naći mnogo autora koji su u tome bolji od Stivena Kinga. Ne samo da glavni igrači (Roland, Edi, Džejk i Odeta) dobijaju pune i fascinantne priče, čak i oni koji igraju samo prolaznu ulogu (Henri Din, Enriko Balazar) još uvek dobijaju svojih pet minuta. I zbog toga Kingovi fanovi ostaju verni, ovi uvidi pružaju objašnjenja zašto likovi razmišljaju i ponašaju se na način na koji rade, a to nije dopuna, kako to neki nepravedno označavaju, već pravilno pripovedanje i uvek postoji poenta iza svake pod-priče, razlog zašto je tu. Ali sjajni likovi su ništa bez sjajne priče i dok je glavni luk priče Rolandovo putovanje u Mračnu kulu, druga knjiga govori o otkrivanju ko će mu se pridružiti, i pomoći, na njegovom putu.

A “Tri tarot karte” nastavlja priču sa trenucima koji se pamte iz mnogo razloga i ostavlja čitaoca uzbuđenim perspektivom šta knjiga može doneti i ostavlja ih da žele da provedu još više vremena sa neverovatno disfunkcionalnim ka-tetom na putovanju do Mračne kule.

Još jedna Kingova snaga je stvaranje likova koje verovatno ne biste želeli da sretnete u stvarnom životu, ali želite da čitate o njima. Uloga “Tri tarot karte” je da vas upozna isključivo sa novim skupom likova i njihovom bogatom prošlošću. I niko nije bez mana. Sjajna stvar koju je Stiven King uzeo u obzir dok je pisao ovu drugu priču je portretisanje Rolanda.

Može se itekako razgovarati o čudnom svetu koji Roland nastanjuje, i u vremenu u kom se on nalazi, budućnosti ili prošlosti. Ali Roland otvara vrata Njujorku. King koristi standardnu, linearnu strukturu u ovom romanu. Događaji slede hronološkim redom. “Tri tarot karte” je podeljen u tri velika dela, od kojih se svaki bavi King koji ‘nacrta’ jednu od tri osobe koje će biti važne za njegovu potragu – Edija Dina, narkomana iz Njujorka, Odetu Hols/Detu Voker, crnkinja iz Atlante čija je šizofrenija dovela do toga da ima dve različitei i Džeka Morta, lošeg čoveka koji ima veze sa Odetom/Detom i Džejkom, dečakom kojeg je Roland sreo u prvom romanu Revolveraš. Postoji kratka pauza između svake sekcije koja se fokusira na Rolanda i ljude koje je privukao kako idu do susednih vrata na plaži ka kuli Rolandove opsesije. Svideće vam se ova struktura.

King čak uspeva da se ubaci u nekoliko nenametljivih putovanja niz sećanje. Rolandova slabost je takođe veoma važna. Roland nije mogao da izleči sopstvenu infekciju.

A briga koju je Edi vodio da spase Rolanda bila je podjednako uvid u Edija kao i u Rolanda. Roland se plaši pomoći drugih i nije osoba koja preuzima tuđi prtljag. Ali sada je Roland opterećen sa dva saputnika koji su motivisani stvarima koje on ne razume u potpunosti, ljubavlju, drogom, mentalnom bolešću. Oni ne dele jedinstvenu motivaciju za pronalaženje Mračne kule. I to će biti izazov za Rolanda, njihovog lidera, da ide napred. Očigledno je da je bilo mnogo društvenih komentara, o upotrebi droga i rasnim problemima koji su mučili Amerikance od početka, kao i o mentalnim bolestima.

Postoji nešto mračno i nekako jezivo što je u osnovi većine Kingovih dela. I način na koji je King uspeo da prenese taj podmukli osećaj na društvene probleme u stvarni život je zaista fenomenalan. “Tri tarot karte” su fantastično delo fikcije, i doza stvarnosti.

Još jednom, Stiven King je majstorski isprepleo mračnu, evokativnu fantaziju i ledeni realizam.

Stiven King - Stephen King

Stiven King je “New York Times” najprodavaniji autor koji je svoje ime izgradio u kategoriji “horor” i “Fantazija” sa knjigama poput “Carrie”, “The Shining” i “IT.”.