Svetovi Dž. R. R. Tolkina: Mesta Koja Su Bila Nadahnuće Za Srednju Zemlju Od Džon Gart

"Mesta koja su bila nadahnuće za Srednju zemlju" je duboko uronjeni vodič u svet umetničke mašte i stvaralačkog procesa jednog od najlegendarnijih pisaca fantastike, Dž. R. R. Tolkina. Autor knjige, priznati stručnjak za Tolkinova dela, Džon Gart, nas vodi na nezaboravno putovanje kroz stvarne lokacije koje su služile kao inspiracija za Tolkina tokom stvaranja njegovog epskog sveta - Srednje zemlje.
Svetovi Dž. R. R. Tolkina Mesta Koja Su Bila Nadahnuće Za Srednju Zemlju Od Džon Gart

U ovoj knjizi se prepliću Tolkinove ilustracije, doprinosi drugih umetnika, arhivske slike, mape i spektakularne savremene fotografije, kako bi se prikazala duboka veza između stvarnosti i fikcije. Kroz preko stotinu slika i uzbudljivih priča, čitalac će istražiti mesta koja su poslužila kao temelj za legendarne lokacije poput Hobitona, doline Rivendala, mračnih šuma, visokih planina, tajnovitih jezera i drugih ključnih područja Srednje zemlje. Gart istražuje kako su Tolkinova lična putovanja, njegovo znanje kao profesora i njegova strast prema mitologiji i jezicima doprineli stvaranju ovog nezaboravnog sveta. Kroz detaljno istraživanje, otkriva se povezanost između stvarnih mesta u Velikoj Britaniji, posebno u Zapadnom Midlandsu i Oksfordu, i fantastičnih predela Srednje zemlje. Gart ne samo da demistifikuje neke od popularnih zabluda o Tolkinovim nadahnućima, već takođe iznosi i svoje čvrste nove teorije. “Dž. R. R. Tolkien: Mesta koja su bila nadahnuće za Srednju zemlju” je izuzetno istraživanje, ne samo za obožavaoce Tolkinovih dela, već i za sve one koji su zainteresovani za proces stvaranja maštovitih svetova, veze između stvarnosti i književnosti i moć inspiracije. Ova knjiga nas duboko uranja u bogatstvo Tolkina i otkriva mesta koja su postala temelji jedne od najljubljenijih i najuticajnijih sagi u istoriji fantastike.