Harry Potter I Red Feniksa Od J. K. Rouling

Strani Naziv: Harry Potter and the Order of the Phoenix Novel by J. K. Rowling

Pretnja lorda Voldemorta se vratila u svet čarobnjaka. Dok Ministarstvo magije pokušava da negira povratak ovog zla u čarobnjački svet, grupa čarobnjaka se okuplja u tajnosti kako bi sprečila planove mračnog gospodara. U ovoj uzbudljivoj avanturi vidimo pobunu protiv društva i uzroke i posledice koje naši saputnici sa kojima smo odrastali godinama imaju na svet u celini.
Harry Potter I Red Feniksa Od J. K. Rouling knjiga

Peti deo serije o Hariju Poteru prikazuje Harija u njegovoj petoj godini Hogvortsa; njegova najteža godina do sada. Kraj je letnjih raspusta i nakon sukoba sa Dadlijem Darslijem i njegovom malom bandom. Dadlija i Harija napadne Dementor, primoravajući Harija da koristi Patronus čaroliju. Ministarstvo magije brzo optužuje Harija za zločin ‘magije za maloletnike’ i to je samo uz pomoć Dambldora i pomoći Darslijevog suseda, koji je zapravo skvib (veštica ili čarobnjak čiste krvi koji nema magijske sposobnosti) i pazio je na Harija sve ove godine da bi Ministarstvo oslobodilo Harija svih optužbi kao njegovo saslušanje.

Saslušanjem predsedava Dolores Ambridž, službenica Ministarstva, koja je uskoro smeštena u Hogvorts kao nova učiteljica mračnih umetnosti, međutim, postaje jasno da ona nije tu samo da predaje; Ministarstvo je odobrilo samo teoriju teme, ona je tu da špijunira u ime Ministarstva koje nastavlja klevetničku kampanju protiv Harija, diskreditujući njegovu izjavu da se Vodemort još jednom vratio. Ubrzo postaje jasno da uz sve njene tvee roze kardigane i slike pahuljastih mačića nema ničeg umiljatog na Dolores.

Hari i njegovi prijatelji odlučuju da formiraju ‘Dambldorovu vojsku’ i sastaju se u prostoriji zahteva kako bi vežbali i učili jedni druge odbrambenim čarolijama. Tada se ova grupa otkrije da Dambldor, da bi zaštitio svoje učenike, preuzima punu krivicu i onda mora da pobegne iz kandži Ministarstva, ostavljajući Dolores Ambridž postavljenu za novu direktorku Hogvortsa. U međuvremenu, Voldemort nastavlja da prikuplja sve više moći, a veza njegovih Smrtoždera sa njim i Harijevim snovima postaje sve jača.

U pokušaju da blokira ovo Snejp pokušava da nauči metodu da zadrži ove vizije podalje, međutim, to dovodi do toga da Hari vidi nešto iz Severesove prošlosti što obojica žele da on nije. U nemogućnosti da kontrolišu ovu vezu, Hari i Dambldorova vojska su privučeni Ministarstvu kako bi pomogli Harijevom bogu, Sirijusu Bleku, koga je Hari video kako ga muči u viziji Voldemor, ali nije siguran da to nije zamka. a Voldemort je takođe shvatio da on i Hari dele ovu vezu. Vode se bitke i postoji smrt koju Hari ne može da spreči i koja šokira sve. Pošto Ministarstvo više nije u stanju da čuva vesti o povratku Voldemorta kao tajnu, i Hari i Dambldor su oslobođeni krivice.

Ovo je najduža knjiga u seriji, ali je čitanje napuknuto, sa toliko toga što se dešava i tempo se ponovo povećava od prve stranice. Ova knjiga zaista istražuje Harijev potencijal i njegovu prošlost, što otvara više iznenađenja nego što biste mislili. Scene bitke su veoma složene i možda ćete morati da ih ponovo čitate da biste shvatili šta se dešava, ali kao i uvek, JK Rovling čini vašu posvećenost više nego vrednom.

Ovo bi moglo biti teže štivo za mlađu decu nego prethodne knjige, ali nije ništa manje prijatno i nastavlja da stvara napetost u priči. Postoji nekoliko divnih dodira, porodična kuća Sirijusa Bleka, gde se Hari, Hermiona i Ron kriju kada ih Ministarstvo magije progoni kao jedno i još jednom vidimo mnogo voljene likove kao što je Remus Lupin. Ova knjiga je na mestima veoma mračna i vidimo da naš heroj nije nepogrešiv, dajući mu još jednu dimenziju i omogućavajući nam da se poistovetimo sa njegovim borbom. Ima i humora, tako da sigurno nije sve propast. Odlična knjiga i divno zanosno čitanje.

Zaviri u knjigu

fdocuments.in_05-jk-rowling-harry-potter-i-red-feniksa-1 (1)

J.K. Rouling - J. K. Rowling